31 Jul
Lato z chia
Napisała Redakcja
Dział Zdrowie
 
Foto: AZ TylkoStyl

 

Chia to magiczna roślina. Podczas upałów potrafi skutecznie zatrzymać wodę w organizmie i zapobiec odwodnieniu.

Podczas chłodu potrafi rozgrzać, dostarczając sporej dawki energii. Przynosi ulgę w nieżytach i rozstrojach układu pokarmowego. Neutralizuje cukier, a także zapewnia długotrwałe poczucie sytości. To chyba dobre powody, by zaprzyjaźnić się z tą roślinką.

 

Dziesięć do jednego!

 

W takich mniej więcej proporcjach chia powiększa swoją objętość pod działaniem wody! Wystarczy więc spożyć napęczniałe nasiona, by zabezpieczyć organizm przed gwałtownym odwodnieniem podczas upału. Wraz ze zmagazynowaną wodą chia dostarczą do organizmu kwasy omega 3, błonnik pokarmowy, witaminy E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacynę.

 

Energia w pigułce!

 

Ale nie w syntetycznej! Tym razem jest to czysta przenośnia w odniesieniu do dziewiczo naturalnego produktu, jakim są nasiona chia. Najprostszy koktajl z tych nasion, to szklanka wody, pół łyżeczki chia i odrobina miodu oraz soku z limonki lub cytryny do smaku – potrafi zastąpić śniadanie! Jest więc świetnym posiłkiem dietetycznym.

 

Osłona ścianek żołądka i jelit!

 

Wysoka zawartość błonnika oraz żelowa konsystencja, jaką przybierają chia pod wpływem wilgoci stanowią idealną ochronę dla osłabionego układu pokarmowego przy nieżytach i rozstrojach. Dlatego szczególnie podczas wakacji, gdy stołujemy się poza domem, warto mieć chia przy sobie. Osobom cierpiącym na cukrzycę z pewnością przyda się informacja, że nasiona chia spowalniają wchłanianie cukrów.

 

Jak spożywać chia?

 

Na pewno nie należy jeść surowych ziaren, właśnie ze względu na ich właściwości hydrofilowe. Mogą bowiem napęcznieć już w przełyku i spowodować kłopoty. Z chia można robić m.in. pyszne i zdrowe koktajle na bazie wody, mleka lub jogurtu.

 

Skąd wziąć chia?

 

Nasiona Chia (Salvia hispanica) rosną w Ameryce Południowej. Przez wieki spożywane były przez Azteków. Słynny Codex Mendocino, opisujący życie codzienne Azteków, wymienia nasiona Chia jako najważniejszą, obok kukurydzy, roślinę uprawną.
 
Nasiona Chia dostarczają wielu cennych wartości odżywczych, są bogatym źródłem kwasów omega 3, błonnika,  witamin oraz składników mineralnych.
Nasiona Chia marki Aliness są nie przetworzone oraz nie posiadają żadnych dodatków.
 
Składniki: Chia -  nasiona szałwii hiszpańskiej (Salvia hispanica)
 
Zalecane spożycie: 2 miarki = 15 g dziennie. Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. 
Przechowywanie: Przechowywać w temperaturze do 20°C, w suchym, przewiewnym miejscu. Unikać bezpośredniego działania promieni słonecznych. Przechowywać w sposób niedostępny dla małych dzieci. 
 
Masa netto: 500 g 
Cena: 24,90 zł 
Kraj pochodzenia: Argentyna/Boliwia
 
Zgodnie z art 5 rozporządzenia (WE) 258/97, należy powiadomić Komisję Europejską o każdym źródle nasion CHIA i planie wprowadzenia do obrotu jako żywność znajdującą się na listach Komisji Europejskiej jako Novel Foods.
Produkt Nasiona Chia marki Aliness otrzymały pozytywną opinię wydaną przez ACNFP (Foods Standard Agency) UK, spełniają wszystkie kryteria żywności (WE) 258/97) i są dopuszczone do obrotu.
Produkt nie zawiera składników genetycznie zmodyfikowanych (GMO).
Brak znanych alergenów.
 
Produkt nie był napromieniowany.
Produkt jest zgodny z rozporządzeniem Komisji Europejskiej (WE) 396/2005.
Producent: MedicaLine
 
 
 

 

 

Źródło: PR Aliness


Kategorie:

Dodaj komentarz