09 May
Piękno na talerzu czyli, które bakalie najzdrowsze
Napisała Redakcja
Dział Zdrowie
 
Figi Helio . Foto: Agnieszka Zięba TylkoStyl

 

Chcesz mieć piękną, pełną blasku cerę oraz lśniące włosy i mocne paznokcie? Podpowiadamy, które bakalie są najzdrowsze.

Pamiętaj, że codzienna pielęgnacja kosmetykami to nie wszystko. Skóra odzwierciedla bowiem stan naszego zdrowia. Żyjemy dziś w ciągłym stresie, za mało śpimy, przebywamy w klimatyzowanych pomieszczeniach, a smog utrudnia nam życie, zwłaszcza w wielkim mieście. Ogromne znaczenie dla kondycji skóry ma więc nasz styl życia, ale również to, jak się odżywiamy. Potrawy typu fast food, nadmiar cukru, kawy i alkoholu... to wszystko odbija się na naszym zdrowiu i w konsekwencji - wyglądzie, dlatego tak ważna jest prawidłowo zbilansowana dieta z dawką cennych dla urody witamin i minerałów, która dopiero w połączeniu z odpowiednią pielęgnacją zapewni nam widoczne efekty.

 

Podpowiadamy, co powinno się znaleźć w codziennym menu, by uzupełnić braki dietetyczne w organizmie i cieszyć się piękną cerą.

 

Witamina A

 

To silny antyoksydant, który pomaga nam zachować zdrową cerę. Z uwagi na właściwości przeciwutleniające, witamina A pełni też rolę ochronną przed działaniem wolnych rodników oraz niszczącym wpływem toksyn zawartych w powietrzu. Z kolei jej niedobór w organizmie może wpływać na zaburzenia w procesie widzenia, dlatego warto, by w naszej diecie znalazły się bogate w witaminę A - suszone śliwki i morele z linii bez konserwantów Helio Natura oraz „najzdrowsze owoce świata“, czyli suszone jagody goji Helio, które według medycyny tybetańskiej- zapewniają długowieczność i... urodę.

 

Cynk

 

To składnik mineralny, który kochają nasze włosy, skóra i paznokcie, gdyż pomaga zachować im zdrowy wygląd. Cynk występuje w organizmie w niewielkiej ilości, ale odgrywa w nim bardzo ważne role, a jego niedobór może spowodować np. stany zapalne skóry, kruchość paznokci czy wypadanie włosów, dlatego nie może go zabraknąć w naszym menu. Cynk znajdziemy we wszystkich orzechach Helio - m.in. włoskich, pinii, pekan, nerkowca, w prażonych pistacjach czy migdałach, a także w innych bakaliach Helio - suszonych jagodach goji, pestkach dyni, sezamie i słoneczniku łuskanym.

 

Magnez

 

Zwiększoną łamliwość i kruchość paznokci obserwuje się w niedoborach nie tylko cynku, ale i magnezu, który ma również wpływ na wygląd naszych włosów. Jeśli w naszej diecie będzie za mało tego pierwiastka- włosy stają się przesuszone i mogą zacząć wypadać. Ponadto, magnez pomaga również w utrzymaniu zdrowych zębów, dlatego warto dodać do codziennego menu orzechy np. migdały Helio, prażone pistacje lub orzechy laskowe bez dodatku tłuszczu Helio Natura, a także pestki dyni oraz figi Helio, które także są bogatym źródłem magnezu.

 

Miedź

 

To pierwiastek, który uczestniczy w tworzeniu melaniny - naturalnego barwnika włosów, pomaga również w utrzymaniu prawidłowej pigmentacji skóry i chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Miedź znajdziemy w składzie wszystkich orzechów Helio, w pestkach dyni i sezamie łuskanym Helio oraz w suszonych owocach - śliwkach, morelach, figach i rodzynkach z linii bez konserwantów Helio Natura.

 

Witaminy A, z grupy B, C, E oraz cynk, magnez, miedź i żelazo to bardzo ważne składniki odżywcze, których już niewielkie niedobory w widoczny sposób wpływają na nasz wygląd. Dlatego, jeśli włosy zaczynają wypadać, paznokcie się łamią, a na skórze pojawiają się np. zmiany zapalne- to sygnał dla nas, iż czas zadbać o siebie i uzupełnić, zwłaszcza po zimie, braki żywieniowe w organizmie. Przyjrzyjmy się zatem swojej codziennej diecie i wykreślmy z jadłospisu żywność wysoko przetworzoną oraz zmniejszmy dawkę cukru, a nowe menu wzbogaćmy w cenne dla zdrowia i urody naturalne składniki, które znajdziemy w produktach Helio.

 

 

Źródło: PR Helio


Kategorie:

Dodaj komentarz