11 Nov
Jak skutecznie wzmocnić odporność jesienią?
Napisała Redakcja
Dział Zdrowie
 
Źródło: PR DuoLife

 

Okres jesieni kojarzy się z niesprzyjającą aurą na zewnątrz – jest szaroburo, temperatura jest bliska zera, ciągle pada i dodatkowo wieje zimny wiatr.

Przesilenie powoduje, że organizm narażony jest na wychłodzenie, co w konsekwencji może prowadzić do osłabienia, przeziębienia czy nawet grypy. Zobacz, co warto zrobić, by wzmocnić swoje ciało i zadbać o siebie w tym okresie.

 

Postaw na sport, bo to zdrowie

 

Pogoda jesienią bywa również cieplejsza, przyjemniejsza i pozbawiona opadów. Warto wykorzystać takie okienka pogodowe i udać się na spacer, bieganie, rolki lub pojeździć rowerem czy hulajnogą. Światowa Organizacja zdrowia informuje, że dla zdrowia powinniśmy wykonywać od 6 do 8 tysięcy kroków dziennie – jesienne aktywności ułatwią spełnienie tego prozdrowotnego celu i wypracowanie dobrej rutyny. Regularne ruszanie się pozytywnie wesprze organizm: układ immunologiczny, krążenia oraz samopoczucie.

 

Wysypiaj się

 

Brak snu powoduje przemęczenie organizmu, co w konsekwencji prowadzi do osłabienia jego funkcjonowania. Co zrobić, by lepiej się wysypiać? Dobrze jest odstawić urządzenia elektroniczne minimum na 2-3 godziny przed zaśnięciem oraz chodzić spać o regularnych porach, np. zawsze o 22:00. Organizm lubi powtarzalność pozytywnych schematów i dobrych przyzwyczajeń. Z tego powodu odpowiednia higiena snu i wypracowanie właściwych nawyków może znacząco polepszyć jakość i korzyści płynące z nocnego odpoczynku.

 

Odpowiednia dieta to podstawa

 

Należyte wsparcie organizmu w okresie jesieni wymaga wdrożenia diety bogatej w warzywa i owoce - są pełne witamin i minerałów, które odpowiadają za poprawne funkcjonowanie i wsparcie organizmu. Z owoców warto postawić na jabłka (są bogate w witaminy C, A, E oraz potas, cynk i krzem), pasternak (źródło witaminy C i potasu), brukselkę (witamina K, C oraz B) czy  jarzębinę (witamina C). Witaminy w nich zawarte pomagają układowi immunologicznemu w zachowaniu odporności organizmu. Spośród warzyw dobrze jest sięgać po imbir, bataty, cebulę i czosnek – składniki stosowane w medycynie tradycyjnej, o udowodnionym dobroczynnym wpływie na odporność organizmu. Co więcej, to produkty sezonowe, dzięki czemu łatwo je kupić i są pozbawione konserwantów  oraz niezdrowych ulepszaczy. Zarówno z owoców i warzyw można przyrządzić pyszne dania wytrawne i desery. Dobrym rozwiązaniem będą również zupy krem czy mięsiwa w słodkich sosach (np. na bazie gruszek i jabłek) z dodatkami.

 

Pomyśl o suplementach diety

 

Gdy nie mamy dostępu do wszystkich najlepszych źródeł witamin i makroskładników, a chcemy dodatkowo wzmocnić organizm, to warto postawić na sprawdzone rozwiązania uzupełniające dietę. DuoLife Vita C to kompleksowy sposób na poprawę samopoczucia oraz uzupełnienie niedoborów witamin i minerałów. W jego składzie znajduje się acerola, która jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy C oraz antyoksydantów. Wśród składników jest również dzika róża – źródło witaminy C, kwasów organicznych, soli mineralnych i przeciwutleniaczy. Kompozycję dopełniają jagody CamuCamu, które zawierają aż 2500 mg witaminy C w 100 gramach i mają w sobie przeciwutleniacze. Zestaw składników zawartych w produkcie został przygotowana z myślą o podtrzymywaniu całego układu immunologicznego oraz wspieraniu procesów zachodzących w organizmie. Wystarczy już od 25 do 50 ml raz dziennie przed posiłkiem, by wzmocnić odporność.

 

 

Źródło: PR DuoLife


Kategorie:

Dodaj komentarz